שיעורי הוראה מותאמת – לא רק הקניית ידע ושימוש באסטרטגיות

כמורה להוראה מותאמת, אני לא יכולה להתעלם בתהליך הלמידה מההיבט הרגשי (ולא – לא מדובר כאן בטיפול רגשי).

בהיבט הרגשי – אני מתכוונת לכל מה שקשור למוטיבציה של הילד, למסוגלות שלו, איך הוא ניגש לקטע/טקסט/שיעורי בית.

האם מתלונן? מתעייף? מתנשם? בוכה? קורא בבטחון?

לצד הקניית הידע והאסטרטגיות חשוב לא פחות לשים דגש על היבטים רגשיים בלמידה

לבדוק ולהבין לגבי התלמידים שלי עם אילו כוחות/חוסן רגשי הם מגיעים לתהליך כדי להתמודד עם הדברים.

האם הילד מראה סימנים של קושי רגשי או מצליח לקרוא את מה שנתתי לו?

בסופו של יום – חשוב לזכור כי הצלחה ושיפור בלמידה נמדדת גם בשיפור הבטחון העצמי בקריאה/כתיבה!

גם אם הילד לא השתפר בהבנת הנקרא (סבלנות גם זה יקרה) אבל כבר אין לו את החשש הזה

והוא מצליח לקרוא את הטקסט בלי כל סימני הקשיים הרגשיים שבלטו בהתחלה,

זה כבר שיפור משמעותי עבורו – עולם ומלואו!

2 Responses

    1. הי בלומה,
      אני עומלת כעת על סדנה בנושא המחברת האינטראקטיבית.
      שיטת לימוד חדשנית בהוראה מותאמת שפותחת צוהר לעולם חדש!
      מבטיחה לעדכן ברשתות ובניוזלטר לכשתצא לאור.
      אם את טרם רשומה לניוזלטר, ניתן להרשם ממש כאן בתחתית האתר.
      בהצלחה!
      שני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

העגלה שלך ריקה
בואו נתחיל לקנות!
תתחילו לעשות קניות
דילוג לתוכן