
לומדים לקרוא ולכתוב עם המחברת האינטראקטיבית
מחברות אינטראקטיביות הן פחות או יותר הדבר האהוב עלי ביותר לשימוש עם התלמידים שלי.
אני משלבת אותן בכיתה באופן עקבי כדי לארגן ולבנות את הלמידה שלנו.
בניגוד למחברות הכתיבה הגנריות שאתם מכירים, מחברות אינטראקטיביות הופכות את המשימות המשעממות של מילוי דפי עבודה למשימות שילדים ממש מצפים להם. העניין הגדול במחברות הללו הוא בדפים ה"אינטראקטיביים" המפעילים. הדבר הופך אותן למהנות ומרתקות.
הן להיט בקרב תלמידים מקבוצות גיל רבות ושונות. העיצובים המתקפלים והפעילויות בתוך המחברות האינטראקטיביות מסייעות לתלמידים לארגן חומרים ולעבד מידע בדרכים עמוקות.
הן גם עוזרות לתלמידים להתחבר לתוכן הנלמד. למשל דרך הויזואליזציה – בניית תומכי זכרון ייחודיים וזכירים, דרך עקרון הבחירה – המחברת מאפשרת אוטונומיה לתלמיד והופכת אותו לפעיל בלמידה, מספקת לו מוטיבציה והכוונה עצמית, נותנת מענה לשונות ומאפשרת לו "לצאת מהקופסא" ולחשוב בצורה יצירתית.
ילדים אוהבים לשתף פעולה עם דרכים שונות ויצירתיות שמובילות אותם להשגת מטרה חשובה. זו הסיבה שכדאי לאמץ את שיטת המחברת האינטראקטיבית ולדרבן את ילדיכם ללמוד יותר, בכדי שיצליחו לשפר בהנאה את מיומנויות הכתיבה שלהם.
המחברת שמשחררת דופמין במוח:
חווית למידה מתגמלת
המדע שמאחורי ההצלחה:
שיטת המחברת האינטראקטיבית מתבססת על העובדה שהקנייה ויזואלית של כל נושא יכולה להוביל להבנה עמוקה וזכירה יותר של הנושא. בשיטה זו אני מלמדת את הילדים באופן מפורש כיצד להיות אקטיביים במהלך תהליך ההבנה.
כיצד אני עושה זאת?
במחברות האינטראקטיביות שאני יוצרת, הילדים לוקחים את החומר העיוני שלמדו ובונים סביבו תומכי זיכרון, סכמות חזותיות וייצוגים מנטליים שעוזרים להם להבין את החומר לעומק. הילדים גם כותבים וגם מציירים איזשהו דימוי חזותי למילים שהרגע כתבו וכך מתקבלת תמונה שהיא זכירה יותר במוח.
דברים מורכבים הופכים לפשוטים ומובנים יותר כשמציירים אותם!
(סימפל אז דאט!)
מה קורה במוח של ילדים כאשר הם עובדים במחברות אינטראקטיביות?
כאשר ילדים עובדים במחברת, היא מתגמלת אותם באופן מיידי!
זו שיטה שלוכדת קשב. כל החושים מעורבים בקריאה ובכתיבה. בזכות השיטה, נוצרת לילדים תמונה ויזואלית בראש, הם יכולים ממש לדמיין את הסיטואציה בעיני רוחם. הפעילויות במחברת מייצרות חוויה רגשית גבוהה וגורמות להבנה לעלות שלב.
הילדים יוצרים, מקשטים, גוזרים, כותבים וזוכים מייד לחווית הצלחה. ההורמונים היצירתיים משתחררים, וקורה שם איזה פלא במוח שלהם. – הם מקבלים בוסט של דופמין למוח (כימיקל הפרס למוח) וזה עובד ומצליח פעם אחר פעם כמו קסם!
הילדים מעורבים באופן פעיל, משקיעים זמן ביצירת המחברת, מתגאים בה ורוצים לחלוק אותה עם אחרים! המחברת הזו שהילדים יצרו בעצמם היא הרבה יותר משמעותית להם על פני מילוי דפי עבודה אקראיים!
הכימיה המושלמת – דופמין בכל עמוד:
ילדים שלא היו מסוגלים לשבת על כיסא היו לפתע מרוכזים, מלאי מוטיבציה וקשובים. שלוים, נינוחים ומאוזנים. הם התמסרו לצביעה ולמשימות היצירתיות וזה מילא להם מחדש את סוללת הקשב והריכוז שלהם, וכל זה מבלי שהמטרה המוצהרת היא "לחזק את יכולות הקריאה, הבנת הנקרא והכתיבה."
וזה בדיוק מה שאני רוצה ללמד אותך כאן!
היפכו את הלמידה לחדשנית ויעילה –
היו חלק מהשינוי!
היפכו את הלמידה
לחדשנית ויעילה –
היו חלק מהשינוי!


לרכישת המחברת האינטראקטיבית
מבצע!
₪428 המחיר המקורי היה: ₪428.₪349המחיר הנוכחי הוא: ₪349.
מבצע!
₪249 המחיר המקורי היה: ₪249.₪199המחיר הנוכחי הוא: ₪199.