הי קוראים לי שני.
מורה לאמנות והוראה מתקנת בחינוך המיוחד.
עד לא מזמן כמעט ויתרתי על תלמידים מסוימים שלא הצלחתי ללמד בשום שיטה ולהגיע לליבם, הקושי שבלט שוב ושוב אצל אותם תלמידים הוא שהם לא הצליחו להבין לעומק את הנושאים שלמדנו.
הם לא הצליחו לחבר את כל התכנים שלמדו ולראות בראש את התמונה השלמה. הם חוו קשיים בהבנת הנקרא, בזכירה וביכולת השליפה.
הייתי מתוסכלת ומאוכזבת!
עד שנחשפתי לשיטה אחת משנה חיים: "שיטת המחברת האינטראקטיבית".
הבשורה החדשנית היא שאפשר בקלות ללמד ילדים להיות פעילים במהלך תהליך ההבנה ולגרום להם לשוב ולהתרגש מכתיבה במחברת!
אפשר להפיח חיים במחברת הכתיבה ולהפוך את חווית הכתיבה לפעילה, מהנה, יצירתית וזכירה.
המחברת האינטרקאטיבית תסייע לילדיכם להתגבר על כך מבלי שהמטרה המוצהרת כלפיהם הוא נושא שגיאות הכתיב אלא יצירה חוויתית וכיפית שבסופה יהיה להם תוצר מרהיב להתגאות בו. אתם אלו שתבחינו ששגיאות הכתיב הצטמצמו/נעלמו.
בואו לאפשר לילדיכם להפנים איות נכון באמצעות "מחברת אינטראקטיבית"', שיטה מגובה מחקרית שמעודדת את הילדים לכתוב ובאמצעות יצירה להתגבר על שגיאות כתיב.
בשיטת לימוד חדשנית, ייחודית שלא נראתה כמותה עוד בארץ, אלמד אתכם בצורה הכי פרקטית ומובנת איך לייצר מחברת בלתי נשכחת ללומדים שלכם!
צעד אחר צעד עם 22 עיצובים מוכנים והוראות מצולמות ומפורטות איך ליצור מחברת אישית לטיפול בשגיאות כתיב הומופוניות.
הילדים זוכים בתוצר מדהים – מחברת חיה, ססגונית, מעשה ידיהם שהם יתגאו בה.
ואתם תזכו לעזור לילדכם/ילדתכם להתגבר ולצמצם את שגיאות הכתיב.
מהי שיטת המחברת האינטראקטיבית?
שיטת המחברת האינטראקטיבית מתבססת על העובדה שהקנייה ויזואלית של כל נושא יכולה להוביל להבנה עמוקה וזכירה יותר של הנושא. בשיטה זו אני מלמדת את הילדים באופן מפורש כיצד להיות אקטיביים במהלך תהליך ההבנה.
כיצד אני עושה זאת?
במחברות האינטראקטיביות שאני יוצרת, הילדים לוקחים את החומר העיוני שלמדו ובונים סביבו תומכי זיכרון שעוזרים להם להבין את החומר לעומק. הילדים גם כותבים וגם מציירים איזשהו דימוי חזותי למילים שהרגע כתבו וכך מתקבלת תמונה שהיא זכירה יותר במוח.
דברים מורכבים הופכים לפשוטים ומובנים יותר כשמציירים אותם!
(סימפל אז דאט!)
מה קורה במוח של ילדים כאשר הם עובדים במחברות אינטראקטיביות?
כאשר ילדים עובדים במחברת, היא מתגמלת אותם באופן מיידי!
זו שיטה שלוכדת קשב. כל החושים מעורבים בקריאה ובכתיבה. בזכות השיטה, נוצרת לילדים תמונה ויזואלית בראש, הם יכולים ממש לדמיין את הסיטואציה בעיני רוחם. הפעילויות במחברת מייצרות חוויה רגשית גבוהה וגורמות להבנה לעלות שלב.
הילדים יוצרים, מקשטים, גוזרים, כותבים וזוכים מייד לחווית הצלחה. ההורמונים היצירתיים משתחררים, וקורה שם איזה פלא במוח שלהם. – הם מקבלים בוסט של דופמין למוח (כימיקל הפרס למוח) וזה עובד ומצליח פעם אחר פעם כמו קסם!
הילדים מעורבים באופן פעיל, משקיעים זמן ביצירת המחברת, מתגאים בה ורוצים לחלוק אותה עם אחרים! המחברת הזו שהילדים יצרו בעצמם היא הרבה יותר משמעותית להם על פני מילוי דפי עבודה אקראיים!
ילדים שלא היו מסוגלים לשבת על כיסא היו לפתע מרוכזים, מלאי מוטיבציה וקשובים. שלוים, נינוחים ומאוזנים. הם התמסרו לצביעה ולמשימות היצירתיות וזה מילא להם מחדש את סוללת הקשב והריכוז שלהם, וכל זה מבלי שהמטרה המוצהרת היא "להתגבר על שגיאות כתיב"
וזה בדיוק מה שאני רוצה ללמד אותך כאן!
72 עמודים הכוללים: קובץ PDF של 22 עיצובים דיגיטליים להדפסה עצמית + רשימת מילים לכל קבוצת מילים.
המארז אכן נועד לטפל בשגיאות כתיב הומופוניות, אך רוב אנשי החינוך מדווחים שהפעילות במחברת מהווה בסיס ללימוד תכנים נוספים, למשל:
המילים והצירופים שנטפל בהם קובצו יחדיו לפי מכנה משותף. לכל קבוצת מילים מאותו מכנה משותף יש אות מובילה שעליה נעבוד. למשל, ב"מילים רטובות" – כל המילים הקשורות לקבוצה זו נכתבות באות ט': סמרטוט, ממטרה, אמבטיה, שט, טובע, שטפון וכו'. דוגמה נוספת: "מילים של רגשות": אכזבה, דאגה, אהבה, אושר, ייאוש, גאווה ועוד.
להלן רשימת הקבוצות:
מחברות אינטראקטיביות הן פחות או יותר הדבר האהוב עלי ביותר לשימוש עם התלמידים שלי. הן מאוד פופולריות בארצות הברית. אנו משתמשים בהם באופן עקבי כדי לארגן ולבנות את הלמידה שלנו בכיתה.
היצירות המתקפלות והפעילויות בתוך המחברות האינטראקטיביות מסייעות לתלמידים לארגן חומרים ולעבד מידע בדרכים עמוקות. הן גם עוזרות לתלמידים להתחבר לתוכן הכיתה.
בניית תומכי זכרון ייחודיים וזכירים, דרך עקרון הבחירה - המחברת מאפשרת אוטונומיה לתלמיד והופכת אותו לפעיל בלמידה, מספקת לו מוטיבציה והכוונה עצמית, נותנת מענה לשונות ומאפשרת לו "לצאת מהקופסא" ולחשוב בצורה יצירתית.
ילדים אוהבים לשתף פעולה עם דרכים שונות ויצירתיות שמובילות אותם להשגת מטרה חשובה. זו הסיבה שכדאי לאמץ את שיטת המחברת האינטראקטיבית ולדרבן את ילדיכם ללמוד יותר, בכדי שיצליחו לשפר בהנאה את מיומנויות הכתיבה שלהם.
סה"כ בחוברת צביעת השטחים הדיגיטלית תקבלו 40 דפי צביעה:
מחברת אינטראקטיבית לטיפול בשגיאות כתיב + חוברת צביעת שטחים לפי אותיות.
הורים ואנשי חינוך מפרגנים לחוברת הצביעה:
לאחר התשלום – בתוך 5 דקות כל התכנים שציינתי למעלה יגיעו אלייך למייל שהזנת עם גישה לכל החיים.
הקובץ מגיע כקובץ PDF אחד בן 72 עמודים (כולל הוראות מצולמות והסברים). אין דמי משלוח כי זה לא מוצר פיזי. אתם רק צריכים לדאוג למחברת גדולה פשוטה בגודל A4. המארז לא מנוקד.
הקבצים מותאמים לכל מחברת שורות גדולה בגודל A4.
סיפורי ההצלחה האינסופיים וההתרגשות המלווה בכך שפתחתי לכולם צוהר לעולם חדש ומרגש בזכות הבשורה החדשנית.
שיטת המחברת האינטראקטיבית הוכיחה את עצמה!
כולם מדווחים בהתרגשות רבה על החוויה שממוקדת בתלמיד, על הרצון להמשיך עוד ועוד ללמוד בשיטה הזו.
התלמידים שלי הספציפיים מתרגשים ומחכים כל פעם לשיעור שלנו.
בין השגרירים של שיטת המחברת האינטראקטיבית תוכלו למצוא: בתי ספר בארץ, מורים להוראה מתקנת בארץ ובחו"ל, מרצים במכללות, בתי ספר יהודיים בחו"ל,מדריכות לשוניות/פדגוגיות, הורים משקיענים 😊 , אגודת ניצן, בתי ספר עם ייחודיות של אמנות, מדרש תורני, בתי ספר דו לשוניים ועוד.
המחברת האינטראקטיבית עשתה לתלמידים שלי ולעוד רבים מהפך ואין לי ספק שגם לתלמידים שלך יקרה בדיוק אותו הדבר!
אולי הוא קצת משוחד…
אבל גם שליו שלי נהנה מהמחברת 😉
היי, אני שני נחום, אבל כולם קוראים לי שנינה 🙂
בעלים של המותג "שנינה הרפתקאות למידה". יזמית בחינוך,
מורה לאמנות והוראה מותאמת כבר מעל לעשור בחינוך המיוחד.
אמא של שליו (11) ורביד (10). נשואה לקובי. מפתחת חומרי למידה והוראה. משאלת הלב שלי היא לגרום לסרבני קריאה וכתיבה להפוך לקוראים וכותבים נלהבים באמצעות למידה יצירתית ומזמינה.
פריצת הדרך שלי הייתה כאשר פיתחתי בארץ את מיזם המחברת האינטראקטיבית. אני מאמינה שבעזרת הקנייה ויזואלית מרתקת כל ילד וילדה יכולים ללמוד, להבין ולהתקדם. אנחנו נלמד טוב יותר ונזכור היטב אם היה לנו מעניין.
אני מזמינה אתכם לעקוב אחרי ברשתות החברתיות , ולצאת איתי להרפתקאות למידה יצירתיות וחוויתיות!
© כל הזכויות שמורות לשנינה הרפתקאות למידה
יש שאלות?